عوارض عدم استفاده از ضد آفتاب فراتر از آفتاب سوختگی است. در حقیقت اگر به پوست آفتاب زده خود زیر یک میکروسکوپ قوی نگاه کنید، متوجه سلول ها و رگ های خونی آسیب دیده  آن خواهید شد. با آسیب مکرر آفتاب، پوست شروع به خشک شدن، چروک شدن و تغییر رنگ می کند. اگرچه به نظر می رسد که پوست ضخیم تر شده است اما در واقع ضعیف تر شده و در نتیجه راحت تر کبود می شود.

با این حال، باید جدی ترین تهدید خورشید برای پوست را سرطان پوست دانست، که اکنون یکی از شایع ترین سرطان ها به شمار می آید. پزشکان بر این باورند که با جلوگیری از آسیب آفتاب، بسیاری از سرطان های پوستی نیز قابل پیشگیری هستند. در ادامه به عوارض عدم استفاده از ضد آفتاب بیشتر می پردازیم.

فواید خورشید؛ تامین ویتامین  D بدن

بدن شما برای جذب ویتامین D به نور آفتاب نیاز دارد. چرا که ویتامین D به طور طبیعی در بیشتر غذاها یافت نمی شود. البته امروزه بسیاری از مواد غذایی در طی فرآیند تولید خود با ویتامین D غنی می شوند. بنابراین، مثل گذشته قرار گرفتن در معرض آفتاب برای تامین ویتامین D بدن چندان اهمیت ندارد. درست است که بازی کردن تنیس در یک محیط باز بهتر از تماشای تلویزیون در خانه است، اما شما باید ضمن لذت بردن از فضای باز، از پوست خود نیز در برابر تأثیرات مضر خورشید محافظت کنید.


کیمیانفیس آفتاب ,پوست ,ویتامین ,سرطان ,آسیب ,عوارض منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قطعات خودرو پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان روز های من پخش و فروش لوازم برقی و الکتریکی بهترین سایت rmingawid